book-open آب و هوای بالی _ بهترین زمان سفر به بالی

30 شهریور ، 1401
راه و رسم سفر

آب و هوای بالی

همه ی ما وقتی می خواهیم به جایی سفر کنیم، حتما قبل از سفر تمام جوانب را در نظر می گیریم. یکی از مهمترین این موارد، آگاه شدن از آب و هوای مقصد است. در این مقاله با آژانس راه و رسم سفر همراه باشید تا درباره آب و هوای مناسب برای سفر به بالی بیشتر صحبت کنیم.

بالی جزیره‌ای است واقع در کشور اندونزی که از مراکز گردشگری مهم جهان به شمار می‌رود و هر ساله گردشگران زیادی از سراسر دنیا به این جزیره زیبا سفر می کنند. این جزیره دیدنی جاذبه ها و تفریحات جذابی را در دل خود جای داده که سبب شده توریست های بسیاری برای بازدید از آن تمایل نشان دهند. جزیره بالی نقطه عطف دو اقیانوس بزرگ هند و آرام می باشد و به همین دلیل آب و هوایی مطلوب و مناسب دارد.

بهترین زمان سفر به بالیچه زمانی است؟

بالی، دارای دو فصل مجزای بارانی و خشک است و نسبت به دیگر کشورهای جنوب شرقی آسیایی، کمتر باران به خود می‌بیند.

فصل بادهای موسمی در بالی، به‌طور معمول، به معنای وجود باد به جای باران در ماه‌های آوریل تا اکتبر (۱۲ فروردین تا ۹ آبان) است. برای موج‌سواران، ایده‌آل‌ترین زمان سفر به بالی، در فصل خشک است؛ زمانی که بخش غربی شبه جزیره، میزبان یکی از بهترین موج‌ها در جهان است. فصل خشک درست همزمان با فصل بادهای موسمی است.

بهترین زمان سفر به این جزیره بر اساس محبوبیت، در ماه‌های ژوئن تا سپتامبر (۱۱ خرداد تا ۸ مهر) است. محبوبیت به معنای افزایش قیمت هتل‌ها است. فصل خشک در آپریل آغاز می‌شود، که باعث می‌شود، آوریل، می و اواخر سپتامبر (۱۲ فروردین تا ۱۰ خرداد و اوایل مهر) بهترین زمان سفر به بالی در آب و هوای خوب، جمعیت کم و هزینه‌های پایین باشند.

بالی در فصل خشک

فصل خشک بالی، با آب و هوایی گرم، فاقد باران و رطوبت است. این فصل برای فعالیت‌های در فضای آزاد مانند هایکینگ، قایق‌رانی و حمام آفتاب، ایده‌آل است. اگرچه این فصل لذت‌بخش، ارزان نیست، اما این ماه‌ها، فصل داغ توریستی بالی به شمار می‌آیند.

ماه جولای و آگوست (۱۰ تیر تا ۹ شهریور) شاهد جهش بزرگی در هزینه اتاق‌ها هستند، پس برای اجتناب از قیمت‌های فضایی، زودتر هتل موردنظر خود را رزرو کنید.

 

بال در فصل بارانی

از ماه نوامبر تا مارچ، بالی با بارش‌های فراوان مواجه می‌شود. در حقیقت، می‌توان گفت ماه ژانویه (۱۱ دی تا ۱۱ بهمن) روزهای کمی را بدون نم نم باران می‌گذراند. در حالی که باران، ممکن است دلیل کافی برای نرفتن به بالی باشد، باید بدانید ترکیب سطح رطوبت بالا و دمای بالا، ممکن است برای شما آزاردهنده باشند. اما اگر به دنبال هزینه‌های بسیار پایین در سفر هستید، این زمان سفر را به شما توصیه می‌کنیم.

اگر قصد سفر به بالی را دارید میتوانید به آژانس راه و رسم سفر مراجعه کنید. آژانس مسافرتی راه و رسم سفر آماده ارائه بهترین خدمات مسافرتی با نازل ترین قیمت برای شما عزیزان می باشد. شما می توانید با انتخاب تور بالی یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی